Proeverij

Proeven doet inspireren

Door proeverijen te organiseren hopen wij jou op een leuke en toegankelijke manier kennis te laten maken met ons wijnaanbod. Dit doen wij door thema’s te koppelen aan onze karakteristieke wijnen uit Italië

In het afgelopen jaar heb je kennis kunnen maken met onze nieuwste vondsten uit o.a. Sicilië, Campania en Piëmonte tijdens de ‘Proefstraat’ in restaurant De School. Je herontdekte de klassiekers uit onze portefeuille tijdens de ‘Back to the future’ proeverij in Restaurant Slagerij de Beurs. In restaurant Domenica werden we vergezeld door Brunello di Montalcino producent Mastro Janni en kregen wij het voor elkaar om verschillende Toscaanse knallers verticaal te laten proeven tijdens de ‘Toscane vs Frankrijk’ proeverij.

Wij zijn van mening dat de kracht van een goede wijnkaart zich pas echt laat meten als daar wijnen uit verschillende landen op staan. Zo bieden wij jou de mogelijkheid om tijdens onze proeverijen naast de gaafste Italiaanse wijnen, ook bijzondere wijnen uit Duitsland en Frankrijk te proeven.

Ieder jaar organiseren wij meerdere proeverijen voor onze vrienden uit de horeca. Voor een complete wijnervaring tijdens onze proeverijen slaan wij de handen ineen met vrienden en collega wijnimporteurs  Wijnkameel (Duits), Au Paradis (Frans) en Janselijn Wijnen (Frans).

Proeverij op maat

Wil je gerichter kennis maken met ons wijnaanbod? Dat kan! Wij bieden jou bij Verkerk Wijnimport de mogelijk om vrijblijvend een proeverij op maat in te plannen. Of je nu op zoek bent naar een unieke Barolo, Fiano, Spumante of passend wijnadvies voor in een arrangement of wijnkaart.

Bij Verkerk Wijnimport is alles mogelijk. Neem dus gerust contact met op via de onderstaande button.

Bezoek- en winkeladres

Enoteca Sprezzatura