Brief aan onze vrienden in de Horeca

Beste vriend en relatie,

We wandelen de laatste dagen van opnieuw een bijzonder jaar uit. Elk spectrum binnen de emoties zijn dit jaar wel bij me langsgekomen. Van opgewekt tot euforisch en van aangeslagen tot depressief.

Vooralsnog lijkt het er niet op dat we voorlopig uit deze rollercoaster stappen.

Wij weten zo langzamerhand niet meer waar we het zoeken moeten, hoelang het nog gaat duren en hoe vaak we de klappen nog op moeten vangen van een beleid dat immers achter de feiten aan lijkt te lopen.

Eerlijkheidshalve gebied mij te zeggen dat ik het contact tijdens de eerdere lockdowns wellicht anders had moeten doen. Ik was wat lamgeslagen en het feit dat we nog een consumentenkanaal hadden deed mij ook wel een beetje schuldig voelen, dat we toch niet echt in hetzelfde schuitje zaten. Onzin wellicht.

De consumentenbesteding voor Italiaanse niche wijn zijn niet enorm kan ik je eerlijk vertellen en ook zijn horeca en consument duidelijk communicerende vaten. Restaurants dicht, winkel weer wat drukker, restaurants open en weg is iedereen. (Gelukkig zitten ze dan weer bij jullie)

Toch wil ik met deze brief sturen op iets positiefs. Belangrijker wellicht is dat wij als wijnfanaten niet stil hoeven te zitten. Ik niet als importeur en jullie als restaurateur natuurlijk ook niet. In deze complexe tijd hopen wij te blijven innoveren en te ontdekken.

Samen ervaren en proeven waar het wat ons betreft heen gaat met Italië en Amsterdam, om zo onze culinaire hoofdstad nog mooier en diverser te maken dan het ooit geweest is. Wijnkaarten die voorbijgaan aan oude modes en smaken en die een breed podium zijn voor de bijzondere wijnen die er in Italië en daarbuiten gemaakt worden.

Benader jouw favoriete wijnimporteur of ontdekt nieuwe namen waar je veel over gehoord hebt, maar nooit iets van geproefd hebt. Duik in de Champagnes, de wijnen van de Etna of neem de prachtige wijnen van Chenin blanc nog eens onder de loep.

Wij staan in ieder geval voor jullie klaar. Met wijn, met verhalen en een grote dorst naar nieuwe ervaringen en ontmoetingen.

Fijn uiteinde van het jaar de de beste wensen voor 2022,

Mattijs en de boys van Verkerk

Her-opening van de Horeca
Verkerk Wijnimport nu ook op Instagram